Známé osobnosti Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech si letos připily s šampaňským Moët & Chandon, aby podpořily organizaci Klub nemocných cystickou fibrózou.
V sobotu 1. července se na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech připíjelo s šampaňským domem Moët & Chandon. Tento rok si hvězdy ťukly, aby pomohly Klubu nemocných cystickou fibrózou. Stalo se tak v Moët Champagne Lounge, na terase hotelu Thermal. Právě zde probíhal další ročník oblíbené filantropické iniciativy „Toast for a Cause,“ tedy „Přípitek na dobrou věc“.
Na letošní přípitek dorazil rekordní počet hvězd karlovarské přehlídky. Úvodního přípitku se symbolicky ujali Ján Kotúč, country manager Moët Hennessy CZ, herec Ivan Trojan, patron organizace Klubu nemocných cystickou fibrózou a ředitelka této organizace Simona Zábranská
a výkonný ředitel MFF Karlovy Vary Kryštof Mucha. Ti pak společně vyzvali slavné osobnosti Janu Plodkovou, Jitku Schneiderovou, Hanu Vágnerovou, Petru Nesvačilou, Alenu Mihulovou, Paulinu Pořízkovou, Pavlínu Němcovou, Denisu Dvořákovu a další, aby svými podpisy zahájili rituální podepisování láhve Moët & Chandon. Po této dobročinné akci si návštěvníci festivalu užili volně přístupný koncert Emmy Smetany a Jordana Haje.
„Předminulý ročník se také dražilo s konečným výtěžkem půl milionu a protože já jsem přece jen sportovec, přál bych si kdybychom letos tuto částku pro pacienty s cystickou fibrózou překonali,“ řekl k přípitku Ivan Trojan.
U hollywoodských hvězd je „Přípitek na dobrou věc“ tradičním rituálem. Je známý například z udílení Zlatých glóbů v Los Angeles. Jedná se o filantropickou iniciativu, kterou do festivalového života v Karlových Varech tradičně přináší oficiální šampaňské filmového festivalu Moët & Chandon.
Projekt během celého filmového festivalu podpořili i sami návštěvníci festivalu
a filmoví fanoušci, kteří si během festivalového týdne po vzoru slavných herců vychutnali v Moët Champagne Lounge na terase hotelu Thermal v Karlových Varech šampaňské Moët Impérial. Každé zakoupení elegantní lahvičky Moët Mini (20 cl) přineslo Klubu nemocných cystickou fibrózou počet korun odpovídající počtu ročníků MFF KV, tedy 57 Kč. Přispět mohli hosté také kreditní kartou u platebního kiosku umístěného uvnitř Moët Champagne Lounge.
Moët & Chandon se stal filmovým šampaňským od samého počátku existence Hollywoodu.
Od třicátých let bylo přítomno u více než stovky filmů. Po téměř dvě desetiletí je toto nejoblíbenější šampaňské na světě také oficiálním šampaňským Zlatých glóbů a Cen americké filmové akademie. Moët & Chandon založil tradici červeného koberce ve světě kinematografie a nechybí při celosvětově významných filmových premiérách a mezinárodních filmových festivalech v Berlíně, Benátkách a San Sebastianu. V České republice je toto šampaňské nerozlučně spjato s Mezinárodním filmovým festivalem Karlovy Vary, kde „Přípitek na dobrou věc“ probíhá už od roku 2017.
Poprvé podpořil šampaňský dům spolek Alsa s patronkou Danielou Peštovou. Vybrané zdroje putovaly na konto pacientů s amyotrofickou laterální sklerózou. V roce 2018 byl vybrán nadační fond AutTalk, pomáhající autistům a jejich rodinám v čele s Kateřinou Sokolovou. Rok na to se připíjelo na obecně prospěšnou společnost Hledáme rodiče zajišťující sirotkům náhradní rodinnou péči s podporovatelkou Jitkou Schneiderovou a v roce 2021 zavítala do Moët & Chandon Lounge Martina Šmuková a její nadační fond pečující o dětské onkologické pacienty Pink Bubble. Vloni se vybíralo na konto projektu Patron dětí Nadace Sirius a letos se Moët & Chandon spojil s Klubem nemocných cystickou fibrózou, který na přípitku zastoupil jeho patron Ivan Trojan.
Moët & Chandon je již více než 275 let značkou šampaňského, která zpestřuje oslavy těch nejkrásnějších životních okamžiků i největších událostí. Šampaňský dům je uznáván za svou velkolepost a velkorysost v umění oslav, známé jako „savoir-fête“. Od roku 1891, kdy byly první štítky lahví personalizované, nabízí Moët & Chandon svým klientům možnost, aby jejich zážitky s šampaňským byly vždy exkluzivní a osobní.